توضیحی در مورد نحوه ساخت لوله های فولادی

در زیر توضیحی در مورد نحوه ساخت این لوله های فولادی ارائه شده است.

لوله های جوش داده شده و قیمت لوله پلیکا فاضلابی طولی از صفحات صافی تشکیل می شود که گرم می شوند و از غلتک هایی عبور می کنند که دیواره ها را به سمت بالا و به سمت یکدیگر منحنی می کنند و یک استوانه را تشکیل می دهند.

سپس یا یک قوس الکتریکی (جوشکاری با مقاومت الکتریکی) یا یک بخاری القایی (گرمایش القایی با فرکانس بالا) لبه ها را تا دمای همجوشی گرم می کند و لبه ها به هم جوش می شوند. یک سنبه از داخل عبور داده می شود تا بخشی از روسری جوش را با پوشش مشابهی که روی درز بیرونی اعمال شده است، جدا کند.

برای لوله های با قطر بزرگ، اغلب از جوش زیر آب استفاده می شود. لوله مارپیچ جوش داده شده از طول پیوسته صفحه استفاده می کند که به شکل مارپیچ پیچیده شده و به طور مداوم در امتداد درز مارپیچی جوش داده می شود.

لوله فولادی بدون درز نیز در مدل های مختلفی ساخته می شود. در یک روش، یک شمش گرم شده بین دو غلتک مخروطی کشیده می شود و یک سنبه سوراخ کننده به مرکز بیلت وارد می شود.

فرآیند به دست آمده یک لوله بدون درز با دیواره ضخیم را تشکیل می دهد که سپس از طریق یک آسیاب نورد برای کاهش قطر و ضخامت دیواره عبور می کند. روش دیگر از یک قوچ برای فرو بردن یک قالب در یک شمش گرم شده استفاده می کند که یک استوانه فنجانی مانند تولید می کند.

این استوانه به طور متوالی از قالب‌های کوچک‌تری عبور می‌کند تا طول لوله مورد نظر که در یک سر بسته شده است، تشکیل شود. لوله بدون درز را می توان با آهنگری نیز تولید کرد.

در یک روش، یک شمش به شکل استوانه‌ای خشن در می‌آید، سپس به OD نهایی تبدیل می‌شود و به شناسه نهایی آن سوراخ می‌شود. در روشی دیگر، یک استوانه فنجانی ریخته می‌شود، سپس سوراخ می‌شود و روی یک سنبه روی یک میز افقی کشیده می‌شود. OD نهایی چرخانده می شود، انتهای بسته می سوزد، و بعد داخلی رسوب زدایی می شود.

لوله های بدون درز و جوش داده شده به عنوان بخشی از فرآیند تولید، آزمایش هیدرولیک می شوند. با افزایش فشار و دما، لوله بدون درز به دلیل احتمال شکست لوله های جوش داده شده در درز مطلوب تر می شود.

از لحاظ تاریخی، قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی و  لوله های جوش داده شده تا زمانی که روش های تولید بدون درز به کمال نرسیدند، رایج بود. سپس لوله‌های بدون درز برداشتند. با بهبود فن آوری جوش، لوله های جوش داده شده مجدداً برجسته شدند.

یک جوش لبه دار که به درستی اجرا شده باشد به اندازه فلز اصلی قوی در نظر گرفته می شود. البته، “به درستی اجرا شده” مالش است: اینجاست که اشعه ایکس، مواد نافذ رنگ و سایر آزمایشات غیر مخرب وارد عمل می شوند.

از متداول‌ترین نام‌گذاری‌های لوله فولادی ASTM A106 و A53 ​​می‌توان به لوله‌های فولادی کربنی با توان 2500 و 600 psig اشاره کرد. سایر گریدهای ASTM لوله های بدون درز و جوش داده شده را برای خدمات در دمای بالا، دمای پایین و خورنده پوشش می دهند. مشخص‌کننده‌های لوله باید استانداردهای مربوطه ANSI را در رابطه با مشخصات مختلف لوله ASTM بررسی کنند.

لوله‌های فولادی معمولاً در طول‌های تک تصادفی و دو تصادفی فروخته می‌شوند که میانگین آن به ترتیب 20 و 40 فوت است، با هر طول تک تصادفی بین 17-1/2 و 22-1/2 فوت و هر دوتایی طول تصادفی بین 37-1/2 و 42-1/2 فوت.

هنگامی که مقاومت به خوردگی در برابر اسیدهای قوی (مانند اسید سولفوریک) مورد نیاز است، اغلب از لوله آلیاژی 20 استفاده می شود که به عنوان فولاد آستنیتی شناخته می شود.

فولاد آستنیتی شکلی از فولاد ضد زنگ است که حاوی سطوح بالایی از عناصر مانند کروم و نیکل است که وجود آن ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی به آلیاژ می دهد.

لوله فولادی سخت شده ممکن است با قرار دادن لوله در یک فرآیند عملیات حرارتی ایجاد شود، که فلز را در معرض دمای بالا قرار می دهد، که در نتیجه تغییر در ساختار متالورژیکی، خواص یا ویژگی های ماده را تغییر می دهد.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. تولید خون مصنوعی با استفاده از زرشک
  2. خرما چگونه بیماریها را درمان میکند؟
  3. کشف اولین چرم مطعلق به دوران هخامنشیان است؟!
  4. در زندان های اروپا به زندانیان ساخت کولر یاد می دهند