خرید روغن زیتون کریستال ترکیه به عنوان گاز اشک آور دودزا

روغن زیتون کریستال ترکیه حاوی تعدادی ترکیبات فعال است که به سلامت قلب کمک می کند.

مطالعات مشاهده ای به طور مداوم نشان می دهد که کسانی که بیشتر مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتری دارند.

این بیماری ارتباط نزدیکی با بیماری قلبی دارد و بسیاری از عوامل خطر مشابه، مانند کلسترول بالا و فشار خون بالا را به اشتراک می گذارد.

یک مطالعه فرانسوی که مصرف روغن زیتون و بروز سکته مغزی را مقایسه کرد، نشان داد افرادی که بیشترین مقدار روغن زیتون را مصرف می‌کنند، 41 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. تعدادی از مطالعات دیگر نیز نتایج مشابهی یافته اند .

این یافته ها منطقی است زیرا افرادی که از روغن زیتون استفاده می کنند احتمالاً جایگزین سایر چربی های کمتر سالم برای قلب در رژیم غذایی خود می شوند.

این را با محتوای بالای آنتی اکسیدان و چربی تک غیراشباع موجود در روغن زیتون فوق بکر ترکیب کنید و واضح است که چرا به نظر می رسد تأثیر مطلوبی بر سلامت قلب و عروق دارد.

رژیم غذایی سرشار از زیتون در مطالعات مشاهده ای نشان داده است که به طور چشمگیری خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

حدود یک میلیون نفر در استرالیا به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

روغنروغن

دیابت نوع 2 با کاهش اثربخشی انسولین مشخص می شود، هورمونی که گلوکز (قند) را از خون خارج و به سلول ها منتقل می کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

تصور می شود که ترکیبات فنلی موجود در روغن زیتون فوق بکر به متابولیسم گلوکز کمک کرده و حساسیت و اثربخشی انسولین را بهبود می بخشد.

یک تجزیه و تحلیل بزرگ نشان داد که گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 13 درصد کاهش دهد.

در مقایسه با رژیم غذایی کم چرب، رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون نیز به عادی سازی گلوکز خون در افرادی که قبلاً دیابت نوع 2 داشتند، کمک می کند.

این اثرات سودمند زمانی که با رژیم غذایی مدیترانه ای ترکیب می شود، حتی آشکارتر می شود.

یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای غنی شده با آجیل یا روغن زیتون فوق بکر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا بیش از 50 درصد کاهش می دهد.

با این حال، هنگامی که در روغن زیتون فوق بکر پخته شد، سطوح آن ترکیبات مفید بدون تغییر باقی ماند.

پخت و پز با روغن زیتون فوق بکر می تواند به حفظ و در برخی موارد افزایش تعداد مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در غذای پخته شده کمک کند که در غیر این صورت از بین می رود یا آسیب می بیند.