خطرناک ترین تجربه جستونی در مورد طلا

خطرناک ترین تجربه جستونی زمانی که نزدیک بود با یک حادثه در داخل تونل مواجه شود، یک چشم باز کننده واقعی بود. «یک زمین لغزش ناگهانی رخ داد.

هوا خیلی تاریک بود اما با سرعت هر چه تمامتر دویدم. خیلی احساس بدبختی کردم و بعد فهمیدم که از کاری که انجام می‌دهم خوشم نمی‌آید. جستونی روایت می‌کند که فقط می‌خواستم به مدرسه برگردم.

یک نظرسنجی در مورد کودکان که توسط اداره ملی آمار فیلیپین در سال 2011 انجام شد مبل سلطنتی طوسی، می گوید که در مجموع 5.5 میلیون نفر در سنین 5 تا 17 سال در فیلیپین به کار کودکان مشغول هستند که از این تعداد 3 میلیون نفر در کارهای خطرناک بودند. بیش از 20000 کودک در معدن و استخراج معادن مشغول هستند.

فرانک سالینداتو، افسر برنامه ورلد ویژن می گوید: «به دلیل استخراج معدن، بچه ها اغلب مدرسه را رها می کنند تا تمام روز کار کنند تا درآمد کسب کنند.

بازیابی دوران کودکی از دست رفته

خوشبختانه آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو، از طریق برنامه حمایتی World Vision، Jestoni از بازگشت به مدرسه خوشحال است. کارکنان ورلد ویژن در استان آگوساندل سور بازدیدهای ویژه ای از آن دسته از کودکانی که به استخراج در مقیاس کوچک مشغول هستند، انجام داده اند.

سالینداتو می‌گوید: «ما با والدین آنها تماس می‌گیریم و از بچه‌های در حال زایمان در مدارس اطراف حمایت می‌کنیم.

Jestoni همراه با سایر بچه های جامعه به طور فعال در فعالیت های World Vision مانند جشن تولد همه، کنگره کودکان و اردوی جوانان شرکت می کنند.

او با قدردانی می‌گوید: «از طریق World Vision چه چیزی طلا را جذب میکند، فرصت دیگری به من داده شد تا در مدرسه یاد بگیرم، با دوستانم بازی کنم و رویای آینده‌ام را ببینم. “هیچ چیز نمی تواند جایگزین اهمیت آموزش شود، حتی گران ترین چیز در جهان.”

جستونی در سن 16 سالگی به مدرسه بازگشت.

در حال حاضر، او اکنون برای فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال آینده هیجان زده است تا رویای خود را برای تبدیل شدن به یک افسر پلیس برآورده کند.

او همچنین برای تشویق دوستانش که هنوز در سایت معدن هستند، ابتکار عمل را به کار می گیرد تا به مدرسه برگردند. او می افزاید: «امیدوارم قبل از اینکه خیلی دیر شود عکس لباس مجلسی، به اهمیت آموزش پی ببرند.

خوشبختانه جستونی از زندگی دانشجویی خود لذت می برد. جستونی نتیجه می گیرد: «با ترک تونل تاریک در سایت معدن، اکنون می توانم آینده روشن تری را در پیش رو ببینم.

  • منابع:
  1. Education is more precious than gold
  • تبلیغات:
  1. مکمل غذایی کامل با کشمش
  2. جلوگیری از رفتار های منفی با دوربین مدار بسته
  3. آیا واقعا انسان توانسته است بر روی کره ماه قدم بگذارد؟
  4. آلو خشک مؤثر در سلامت استخوان ها