فوم زیره کفش که موجب قد بلند شدن افراد می شود

اکثر کفه های میانی کفش دویدن از فوم زیره کفش وینیل استات (EVA) ساخته شده اند، اگرچه خواص مکانیکی طولانی مدت فوم پلی اورتان (PU) عموماً شناخته شده است.

هدف از این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا فوم PU به عنوان ماده میانی از نظر خواص میرایی قابل استفاده است یا خیر.

آزمایش‌های مکانیکی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کفش‌های دویدن با کفی میانی از فوم PU یا EVA با استفاده از تست ضربه هیدرولیک انجام شد.

نتایج آزمایش کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که کف‌های میانی PU را می‌توان به طیف وسیعی از خواص میرایی تنظیم کرد در حالی که کف‌های میانی EVA به مقادیر متوسط خوبی دست یافتند.

با این حال، در آزمایش های طولانی مدت، فوم های EVA تغییرات نسبی بالاتری در پارامترهای میرایی نسبت به مواد PU نشان دادند که دوام و مقاومت در برابر پیری PU را تأیید می کند.

یک محصول فوم قالب‌گیری شده شامل فومی که از کف کردن مواد تشکیل‌دهنده به دست می‌آید ارائه می‌شود که در آن مواد تشکیل‌دهنده حاوی یک جزء رزین است.

سختی Asker C فوم 10 درجه یا بیشتر است، و نسبت E40/E0 فوم 0.5 یا 0.5 است. بیشتر، نسبت E40/E0 نسبت ضریب الاستیک E40 در کرنش 40٪ در رابطه با ضریب الاستیک E0 در کرنش 0٪ از فوم است.

فوم

اولین هدف این اختراع، ارائه یک محصول فوم قالبی با نرمی مناسب، با تغییر کمی در سختی تحت تغییر شکل فشاری، و کفی کف شده و یک کفش با استفاده از همان است.

هدف دوم این اختراع، تهیه یک فوم قالبی نسبتا سبک مناسب به عنوان عضوی برای یک کفش، و یک کفی فوم دار و یک کفش با استفاده از آن است.

مخترعان حاضر در نظر گرفته‌اند که یک محصول فوم قالب‌گیری شده با مجموعه فشرده‌سازی کم می‌تواند نیروی ارتجاعی را حفظ کند و در مدت زمان طولانی تغییر کمی در سختی داشته باشد.

در حالی که این ملاحظات به خودی خود اشتباه نیست، زیرا مخترعان حاضر زیره‌های کف‌دار مختلف را مطالعه کرده‌اند، دریافته‌اند که احساس نرمی برای هر کسی که از کفش می‌پوشد متفاوت است.

یعنی حتی کفی فوم ساخته شده از فوم قالب‌گیری شده که دارای مجموعه فشرده‌سازی کم است، گاهی اوقات یکی از پوشنده‌ها آن را نرم و دیگری سخت آن را احساس می‌کند.

به طور خاص، یک نوع کفش با کفی فوم دار معمولاً به صورت صنعتی تولید انبوه می شود و در بازار توزیع می شود. این که یک نوع کفش توسط افراد مختلف پوشیده می شود. به عنوان مثال، وزن یک مرد بالغ بالغ بیشتر از یک کودک است.