نعناع خشک در شوشتر از پیری زودرس جلوگیری می کند

بر کسی پوشیده نیست که نعناع خشک در شوشتر همراه با بوی و طعم فوق العاده، سال ها (و سال ها و سال ها) در چندین روش دارویی نیز استفاده می شود.

انواع مختلفی نیز وجود دارد، از جمله نعناع و نعناع فلفلی. فرقی نمی کند آن را بخورید، آن را استنشاق کنید، یا به شکلی آن را روی پوست خود بمالید، فواید آن از روشی به روش دیگر متفاوت است.

نعناع از نظر چندین ماده مغذی نسبتاً غنی است – حاوی مقادیر خوبی از ویتامین A (که برای سلامت چشم ضروری است)، منگنز و آهن، و همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان است.

همچنین راه های مختلفی وجود دارد که از نعناع برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می شود. با این حال، اکثر آنها با روغن نعناع (ضروری) به جای نسخه های تازه یا خشک درمان می شوند. به همین ترتیب، چندین مزیت بالقوه مرتبط با استنشاق نعناع وجود دارد – از افزایش هوشیاری تا کمک به علائم سرماخوردگی، مانند رفع احتقان.

نعناع

وقتی نوبت به مصرف برگ‌های نعناع تازه یا خشک می‌شود، تحقیقات مربوط به فواید سلامتی محدود است. از طرفی، طعم عالی دارد و عوارض جانبی زیادی ندارد!

نحوه خشک کردن نعنا
سه راه اصلی برای خشک کردن نعناع وجود دارد که شامل استفاده از دستگاه خشک کن، اجاق گاز یا خشک کردن با هوا می باشد. استفاده از آبگیر روش ترجیحی من برای گرمای کم و چرخش سریع است.

گیاهان و برش های قارچ در دستگاه آبگیری
خشک کردن نعناع در فر می‌تواند سریع باشد، اما باید مراقب باشید که برگ‌ها را نپزید یا نسوزند، زیرا اغلب نمی‌توانید دمای آن‌ها را پایین بیاورید.

در نهایت، خشک کردن نعناع با هوا یک گزینه عالی بدون گرما است، اما واقعاً فقط در آب و هوای گرم که مرطوب نیستند کار می کند (اتاقی که حدود 60 تا 68 درجه فارنهایت / 15 تا 20 درجه سانتیگراد است به خوبی کار خواهد کرد). آب و هوای سرد/مرطوب ممکن است منجر به کپک زدن نعناع شود.

گیاه را بشویید و خشک کنید
مهم است که نعناع را قبل از آبگیری بشویید و با دقت خشک کنید تا از شر هر گونه موجودات و میکروب خلاص شوید.

نعناع را به یک کاسه آب اضافه کنید و آن را با احتیاط بچرخانید. بعد از آبکشی، می توانید از یک چرخاننده سالاد برای خلاص شدن از شر آب اضافی قبل از خشک کردن استفاده کنید یا مستقیماً به خشک کردن بروید.

مراحل شستشوی نعناع
مهم است که قبل از خشک کردن نعناع از شر تمام رطوبت اضافی خلاص شوید، بنابراین ایده خوبی است که بگذارید 30 تا 60 دقیقه اضافی در هوا خشک شود، قبل از استفاده از روش اجاق یا آبگیری، یک بار دیگر خشک شود.

در یک آبگیر
پس از آبکشی و خشک شدن، برگ های نعناع را از روی ساقه ها جدا کنید (در صورت تمایل می توانید ساقه ها را جداگانه خشک کنید).