کتاب «به عنوان ماهی سالم باش»

کتاب «به عنوان ماهی سالم باش» در سال 2014 در دو نسخه منتشر شد و 2800 نسخه چاپ شد. تنها در اولین سال اجرای برنامه آموزشی گورخرماهی، بیش از 1200 نفر این کتاب را به زبان لهستانی و نزدیک به 700 نفر به زبان انگلیسی دریافت کردند.

در میان سایر رسانه‌های توزیع طرز تهیه زیتون سیاه، این کتاب در طول کارگاه‌های معمولی برای کلاس‌های مدرسه و در میان شرکت‌کنندگان «Heart of Europe: Zebrafish Meeting» (یک کنفرانس علمی بین‌المللی که توسط IIMCB در سپتامبر 2014 برگزار شد) و در «Zebrafish in» توزیع شد.

کارگاه آموزشی» در نهمین نشست اروپایی گورخرماهی در اسلو در جولای 2015. همچنین قرار است این کتاب را بین شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی FishMed در مورد تحقیقات گورخرماهی (FishMed2016)، 18 تا 19 مارس 2016، در ورشو، لهستان، توزیع کنیم. http://fishmed2016.pl/).

بعد از کلاس بهترین زمان مصرف پودر سنجد، از بچه ها خواسته می شود که قسمت مورد علاقه خود را در کارگاه مشخص کنند. آنها معمولاً آزمایشات آب و به دنبال آن مشاهدات میکروسکوپی را انتخاب می کنند.

همچنین از معلمان می خواهیم که پرسشنامه ارزشیابی را تکمیل کنند. تا 31 اکتبر 2015، 36 معلم عناصر خاص کلاس ها را ارزیابی کردند.

دبیران ماهی قزل آلا به اتفاق آرا موافقت کردند که تمامی عناصر اصلی کارگاه ها به یکدیگر مرتبط بوده و اهمیت کار علمی را نشان می دهد. آنها انجام آزمایشات و امکان مشاهده جنین گورخرماهی زیر میکروسکوپ استریوسکوپی را به عنوان دو مزیت اصلی این کارگاه ها بیان کردند.

ما همچنین از آنها پرسیدیم که آیا این کارگاه مکمل برنامه درسی مدرسه آنها است (34 نفر با “بله” پاسخ دادند و تنها 2 نفر پاسخ دادند “من نمی دانم”).

معلمان نشان می دهند که تلفیق و بررسی اطلاعات جدید به دانش آموزان کمک می کند مطالب را حفظ کرده و آن را تقویت کنند. آنها همچنین به فضای خوبی اشاره کردند که کودکان را تشویق می کند تا بهترین تلاش خود را بکنند.

یکی از نشانه های خوب تأثیرات مفید کلاس ها این است که بسیاری از کودکان بعداً به طور خود به خود تصاویری را که در خانه یا مدرسه کشیده شده اند برای ما ارسال می کنند (شکل 9).

مجموعه این اثر هنری میوه آرایی سیب حاکی از آن است که برنامه هم آموزشی و هم سرگرم کننده است و خاطرات خوشی را برایشان به یادگار می گذارد.

  • منابع:
  1. Be Healthy as a Fish Educational Program at the International Institute of Molecular and Cell Biology in Warsaw, Poland
  • تبلیغات:
  1. بعد از توافق برجام دلار به کانال 1000 تومانی بازگشت!
  2. آدم نابینایی که با خوردن سبزی بینایی خود را به دست آورد.
  3. گلاب عطر مورد علاقه پادشاه اردوان در قرن 20 هجری
  4. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!