گیر کردن چسب نواری ضد آب به پای فرمانده ارتش اتریش

چسب نواری ضد آب یا نوار چسب حساس به فشار که به نوار PSA معروف است نام‌های زیادی مانند نوار چسب، نوار سل یا نوار چسب دارد.

آنها از مواد روی رول مانند فیلم پلاستیکی، پارچه، کاغذ یا حتی فلز و غیره ساخته می شوند و دارای پوششی از چسب حساس به فشار هستند.

چسب بدون نیاز به آب یا گرما می چسبد چسب استفاده شده چسبندگی مختلفی دارد و به راحتی می‌چسبد یا باز می‌کند یا با فشار اول می‌چسبد.

به برخی از چسب نواری مانند پارافیلم، نوار بند می گویند که بدون داشتن هیچ گونه چسبنده ای به خود می چسبد. نوارهای دیگر ممکن است نوار دو طرفه با چسب در هر دو طرف باشند.

بسیاری از چسب نواری به محیط زیست حساس هستند و دوستدار محیط زیست هستند، مانند نوارهای چسب آب کاغذ کرافت.

چسب

چسب نواری چسبنده به روشی مشابه روبان ساخته می شوند.

رول های گسترده ای از فیلم با چسب پوشانده می شوند و سپس از طریق یک دستگاه برش برای ایجاد نوارهایی با عرض های مختلف عبور می کنند.

این فیلم‌ها با کشش‌های خاصی روی رول‌ها پیچیده می‌شوند تا فیلم شکافته شود.

کشش زیاد یا ناکافی باعث ایجاد ایراد در نوار می شود. کشش و سیم پیچ کمی کشش را به فیلم اضافه می کند.

خطاها در چسب نواری ظاهر می شوند و به آنها تلسکوپ، چرخ دنده یا شکاف می گویند. اگر فرآیندهای سیم پیچ و شکاف با دقت انجام شود، تنها مشکل دیگری که ممکن است بر روی نوار شما تأثیر بگذارد نحوه نگهداری نوار است.

همچنین اکثر چسب نواری دوست ندارند در دمای بالا، نور ماوراء بنفش یا نور مستقیم خورشید و با سایر مواد شیمیایی نگهداری شوند.

دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و همچنین در جای خشک نگهداری کنید. تمرین این کار طول عمر نوارهای شما را افزایش می دهد و مطمئن می شوید که هر بار به خوبی کار می کنند.

رطوبت را در خود نگه نمی دارد و از تحریک پوست جلوگیری می کند.
Steri-Strips چسب نواری ضد آب کوچکی هستند که برای بستن زخم های کوچک به روشی شبیه بخیه استفاده می شوند.