در این فصل تصمیمات معمولی مدیریت ظرفیت بستر را نشان میدهیم و اینکه چگونه میتوان با استفاده از مدلهای تحقیق عملیات (OR) از آنها پشتیبانی کرد.
تخت بیمارستانی قزوین تختی است برای بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند.
در طول بستری شدن در بیمارستان، بیماران بیشتر وقت خود را در تختی که در یک بخش قرار دارد می گذرانند.
این بخشها که شامل پرسنل، تختها و تجهیزات میشود، یکی از گرانترین منابع بیمارستانها است. اغلب بیمارانی که در یک بخش می مانند یک یا چند درمان دریافت می کنند که معمولا در بخش های مختلف انجام می شود.
بسیاری از بخشها هنوز برای پذیرش همه بیماران ورودی تلاش میکنند.
بدون برنامه های هماهنگ، جریان بیماران به طور قابل توجهی نوسان می کند و بنابراین تخت های بخش ها شلوغ می شوند.
در نتیجه این «بی سازماندهی»، کارکنان بار کاری نامتعادل را تجربه خواهند کرد و بخش ها به ظرفیت (بافر) بیشتری برای پذیرش همه بیماران نیاز دارند.
با تکنیکهای تحقیق در عملیات، برنامهریزی و زمانبندی پذیرش بیمار و حضور کارکنان در بخشها را میتوان با هدف کاهش تنوع در اشغال تخت بهینه کرد.
ما همچنین سه مطالعه موردی را با استفاده از OR در تصمیمگیری مدیریت تخت نشان میدهیم و موفقیت و مشکلات را مورد بحث قرار میدهیم.
در این فصل تصمیمات معمولی مدیریت ظرفیت بستر را نشان میدهیم و اینکه چگونه میتوان با استفاده از مدلهای تحقیق عملیات (OR) از آنها پشتیبانی کرد.
در طول بستری شدن در بیمارستان، بیماران بیشتر وقت خود را در تختی که در یک بخش قرار دارد می گذرانند.
این بخشها که شامل پرسنل، تختها و تجهیزات میشود، یکی از گرانترین منابع بیمارستانها است.
اغلب بیمارانی که در یک بخش می مانند یک یا چند درمان دریافت می کنند که معمولا در بخش های مختلف انجام می شود.
بسیاری از بخشها هنوز برای پذیرش همه بیماران ورودی تلاش میکنند.
بدون برنامه های هماهنگ، جریان بیماران به طور قابل توجهی نوسان می کند و بنابراین تخت های بخش ها شلوغ می شوند.
در نتیجه این «بی سازماندهی»، کارکنان بار کاری نامتعادل را تجربه خواهند کرد و بخش ها به ظرفیت (بافر) بیشتری برای پذیرش همه بیماران نیاز دارند.
با تکنیکهای تحقیق در عملیات، برنامهریزی و زمانبندی پذیرش بیمار و حضور کارکنان در بخشها را میتوان با هدف کاهش تنوع در اشغال تخت بهینه کرد.
ما همچنین سه مطالعه موردی را با استفاده از OR در تصمیمگیری مدیریت تخت نشان میدهیم و موفقیت و مشکلات را مورد بحث قرار میدهیم.
آنها ممکن است ویژگی های خاصی برای تغییر سطح راحتی برای بیمار و دسترسی کارکنان مراقبت های بهداشتی داشته باشند.