این تحقیق از یک مدل رگرسیون لجستیک برای بررسی عوامل بالقوه استفاده از گونی کنفی قدیمی مصرف کنندگان و آزمون KW برای بررسی تفاوت گروهی در قیمت حداکثر تمایل به پرداخت مشتری برای کیسه های پلاستیکی در چین استفاده کرد.
این مطالعه به ادبیات رفتارهای بازیافت مردم در پلاستیک کمک می کند و مفاهیم عملی را در مدیریت ضد پلاستیک ارائه می دهد.
از لحاظ نظری، تحقیقات موجود در مورد استفاده مجدد مردم از گونی کنفی برنج قدیمی کمیاب است.
این مطالعه شکاف تحقیقاتی را پر میکند و عوامل تأثیرگذار بر استفاده مجدد از کیسههای پلاستیکی قدیمی را نشان میدهد. یافته های کلیدی نتایج ما به شرح زیر است:
اول، متوجه میشویم که ارزشهای نوع دوستانه تأثیر مثبت مستقیمی بر رفتار استفاده از کیسههای پلاستیکی قدیمی در چین دارند.
افرادی که دارای ارزش های نوع دوستانه قوی هستند بیشتر نگران رفاه محیط هستند. به این معنا که نوعدوستی میتواند رفتارهای طرفدار محیطزیست مردم را در چین تحریک کند، که بازتاب یافتههای کشورهای غربی است.
یافته های ما تأثیر جهانی ارزش های نوع دوستانه را با توجه به تأثیرات گسترده آن در کشورهای با پیشینه های فرهنگی مختلف تأیید می کند. در همین حال، این یافته شواهدی را در مورد اهمیت آموزش محیط زیست اضافه می کند.
به عنوان مثال، برای کسانی که ارزش های نوع دوستانه پایینی دارند، یک ابزار آموزشی برای تاکید بر آسیب های زیست محیطی ناشی از گونی پلاستیکی چه در مدارس و چه در جوامع ضروری است.
یعنی افزایش دانش و آگاهی محیطی مردم می تواند جبرانی برای سطح پایین یا فقدان ارزش های نوع دوستانه باشد.
دوم، این مطالعه مشاهده می کند که اثربخشی ممنوعیت پلاستیکی درک شده به طور مثبت با رفتار استفاده از گونی کنفی سفید قدیمی در چین مرتبط است.
نتایج ما نشان میدهد که سیاستهای ممنوعیت پلاستیک رفتار مصرفکنندگان را با تشویق به استفاده مجدد از کیسههای پلاستیکی قدیمی و با شکلگیری تدریجی فرهنگ بازیافت، که با مطالعات قبلی مطابقت دارد، به طور قابلتوجهی تغییر داده است.
علاوه بر این، اثربخشی ممنوعیت پلاستیک درک شده توسط مصرف کنندگان پاسخگو 2.88 از 5 است که چندان رضایت بخش نیست.
برای مدیریت بحران پلاستیک، برای دستیابی به اثرات کاهش و بازیافت پلاستیک بهتر، لازم است تبلیغات و پخش سیاست های ممنوعیت پلاستیک تقویت شود.
علاوه بر این، اثربخشی ممنوعیت پلاستیک به اجرای و سیستم تحریم آنها بستگی دارد که نیاز به بهبود بیشتری دارد.
- منابع:
- تبلیغات: